Heb je een betaalachterstand? ZO! kan helpen.

Een eerste achterstand in betalen kan al snel oplopen tot een flinke schuld. Door er op tijd bij te zijn, kunnen we dit samen voorkomen. Voor de beste oplossing komt Stichting ZO! daarom soms bij jou langs.

Heb je een betaalachterstand bij een woningverhuurder, zorgverzekeraar, energiebedrijf of waterbedrijf? En kan je zelf geen oplossing vinden met de persoon of het bedrijf dat geld van je vraagt? Dan krijgen gemeente Zuidplas en Stichting ZO! daar bericht van.

Persoonlijk gesprek

Medewerkers van Stichting ZO! komen bij je langs om de helpende hand te bieden. We kijken samen naar de situatie en hoe die het beste aangepakt kan worden. Was je niet thuis op dat moment, dan krijg je een kaartje in de brievenbus, om zelf contact op te nemen. Ook kan Stichting ZO! ervoor kiezen om telefonisch contact op te nemen of een brief te sturen, met daarin de oproep om zelf een afspraak te maken.

Het is heel belangrijk dat er bij beginnende schulden snel actie wordt genomen. Onze medewerkers die bijvoorbeeld budgetmaatje zijn, horen inwoners vaak zeggen dat ze, achteraf gezien, eerder aan de bel hadden moeten trekken. Hopelijk zorgt deze uitgestoken hand bij een eerste betaalachterstand dat we samen de situatie snel onder controle krijgen.

Vragen over een beginnende betaalachterstand? Of meer informatie? Mail naar info@stzo.nl.