Onze organisatie

Sinds 1 juli 2021 is Stichting ZO! de plek waar onze inwoners terecht kunnen met vragen of zorgen over geldzaken, wonen, werk/school, (mantel)zorg, gezin/relatie of ouder worden. Daarnaast kunnen zij hier terecht voor vrijwilligerswerk, inzet in de buurt en voor meedoen aan veel verschillende activiteiten voor alle leeftijden. Bij Stichting ZO! staat de inwoner centraal. Stichting ZO! bestaat uit ruim 70 medewerkers. Het managementteam (MT) bestaat uit één directeur-bestuurder en drie teammanagers die leidinggeven aan deze medewerkers. Je maakt deel uit van een integraal team en trekt samen op met je directe collega’s van de Front- en de Backoffice.

Wat ga je doen?

Als Frontofficemedewerker ben je het eerste aanspreekpunt van stichting ZO! voor inwoners, zorgaanbieders en samenwerkingspartners. Je vangt alle binnenkomende vragen op, zowel telefonisch als per mail en op termijn op locatie. Voor inwoners met een hulpvraag bied je een luisterend oor en je gaat in gesprek om de (hulp)vraag te verhelderen. Dit door middel van de triage waarbij de mate van integraliteit en urgentie (risicotaxatie) door jou wordt vastgesteld en je een besluit neemt over de route van de hulpvraag:

  • Je stimuleert daarbij oplossingen om de (hulp)vraag op eigen kracht of met het eigen netwerk te ondervangen;
  • je verwijst naar voorliggende Wet- en regelgeving of een voorziening in het voorliggend veld;
  • indien nodig draag je zorg voor de inhoudelijke overdracht van de (hulp)vraag naar één van je collega’s binnen Stichting ZO!
  • je handelt de (hulp)vraag met een verkort proces af en verwerkt dit in het registratiesysteem.

Stichting ZO! is als organisatie continue in ontwikkeling om de dienstverlening zo goed als mogelijk neer te zetten. Jij denkt graag mee over deze ontwikkeling; mede door jouw inzet en bijdrage wordt de dienstverlening vanuit de Front- en de Backoffice steeds efficiënter en effectiever ingericht, met als doel de inwoner zo goed mogelijk op weg te helpen.

Wie zoeken wij?

  • Je hebt een hbo-opleiding of aantoonbaar hbo werk-denkniveau; 
  • Je bent goed thuis in de Wmo (Wet Maatschappelijke ondersteuning) en hebt kennis van wetten die hieraan verbonden zijn, zoals de Jeugdwet, ZVW en WLZ; 
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het triageren van hulpvragen;
  • Kennis van de sociale kaart van de gemeente Zuidplas is een pré;
  • Kennis van veel voorkomende problematiek op het gebied van GGZ, schulden, huiselijk geweld en (dreigende) woningontruiming is een pré
  • Je bent vaardig in telefonische vraagverheldering en weet de regie te behouden in een telefoongesprek;
  • Je bent creatief, je kunt áchter de structuren en buiten de lijnen kijken;
  • Je denkt graag mee in het inrichten van efficiënte werkprocessen;
  • Digitale systemen en applicaties als MS Office beheers je snel; 
  • Je kunt goed omgaan met emoties en weerstand, je hebt humor en kan goed relativeren;
  • Je blinkt uit in sociale vaardigheden en haalt er veel voldoening uit om mensen op weg te helpen;
  • Je bent in ieder geval beschikbaar op de woensdag.

Ons aanbod 

Wij bieden een uitdagende functie in een plezierige werkomgeving met goede regelingen om privé- en werksituatie te combineren. Afhankelijk van je opleiding en ervaring ontvang je een salaris van maximaal € 4.006, - (schaal 8 CAO Sociaal Werk) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ben je verzekerd van goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze budget, variabele werktijden en een reiskostenregeling. Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast contract.

Ben jij de collega die we zoeken?  

Voldoe je aan ons profiel en spreekt de functie je aan? Dan maken we graag kennis met je! Solliciteer door vóór 1 september 2022 je CV en motivatie te mailen aan m.nieuwenhuizen@stzo.nl

Heb je nog vragen over de functie? Neem dan contact op met Ki Sook Kautz, teammanager Stichting ZO! via 06-82091273.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.