Allround boekhouder
Aantal uur: 24 tot 32
Salaris: max. € 5.040,- (schaal 8 CAO Sociaal Werk bij een fulltime dienstverband)
“Ik heb het enorm naar mijn zin bij Stichting ZO! omdat ik werk en privé goed kan combineren en omdat mijn talenten worden gezien en benut bij de doorontwikkeling van mijn werk” (jeugdprofessional Stichting ZO!)
Stichting ZO!
Bij Stichting ZO! geloven we in de kracht van samen. Sinds onze start in 2021 zetten onze enthousiaste, gedreven en betrokken welzijns- en zorgprofessionals zich elke dag in om het leven van inwoners van Zuidplas mooier te maken. We werken in opdracht van de gemeente Zuidplas en doen dat op een integrale manier: we benutten elkaars talenten en expertise, staan klaar voor elkaar en voor de mensen die we ondersteunen.
Onze missie: “ZO! maakt samen leven in Zuidplas mooier!”
We brengen bij Stichting ZO! deze missie tot leven door zelfredzaamheid van inwoners in onze gemeenschap te versterken en mensen te ondersteunen op momenten die er écht toe doen. Of het nu gaat om een kind dat vastloopt op school, een overbelaste mantelzorger die een steuntje in de rug nodig heeft, of ouders met psychische kwetsbaarheden die hun gezin draaiende willen houden – wij geloven dat samen kleine stappen zetten leidt tot grote veranderingen. Samen werken we aan een mooiere, veerkrachtige gemeenschap waarin iedereen een plek heeft. Iedere medewerker binnen Stichting ZO!, of je nu werkzaam bent in het primaire proces of ondersteunend in de backoffice, is hierbij even belangrijk.
Allround boekhouder
Als allround boekhouder ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en realisatie van het financiële beleid binnen een klein team. Jij zorgt ervoor dat de administratieve processen correct en tijdig worden uitgevoerd, zodat we financieel transparant en verantwoord kunnen opereren. Daarnaast ben je nauw betrokken bij het inrichten en implementeren van een nieuw financieel systeem. Als allround boekhouder rapporteer je aan de controller.
Wat ga je doen?
- Alle voorkomende werkzaamheden binnen een boekhouding, waaronder het verwerken, controleren en betalen van in- en uitgaande facturen;
- Het verwerken en controleren van de juistheid en volledigheid van financiële gegevens en het voldoen aan wet- en regelgeving;
- Het (op verzoek) verstrekken van mondelinge en/of schriftelijke informatie uit de financiële administratie aan het management (intern) en belanghebbenden (in- en extern);
- Het uitvoeren van periodieke afsluitingen en belastingaangiftes;
- Het (mede) opstellen van periodieke rapportages en ad-hoc analyses van financiële aard;
- Het verzamelen van gegevens voor en ondersteuning bieden bij het opstellen van de begroting, de jaarrekening en periodieke financiële overzichten;
- Het signaleren en implementeren van mogelijkheden tot verbetering in werkmethoden en procedures binnen de administratieve organisatie;
- Het functioneel aansturen en intensief samenwerken binnen een klein team;
- Uitvoering geven aan de implementatie van een nieuw boekhoudsysteem.
Wie ben jij?
Je bent een nauwkeurige, gedreven en communicatieve boekhouder die zich thuis voelt in het sociaal domein. Je denkt in oplossingen, hebt een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid en werkt graag samen met collega's in een dynamische werkomgeving. Daarnaast breng je het volgende mee:
- HBO werk- en denkniveau in de richting van bedrijfsadministratie, accountancy of financieel management;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Ervaring met financieel administratieve software is een pré (bijvoorbeeld RAET, AFAS of Exact online);
- Kennis van financiën en control bij een gemeente is een pré;
- Kennis van administratieve procedures en relevante wetgeving;
- Kennis van en inzicht in de administratieve processen en inrichting van de afdeling(en), alsmede in (het begrippenkader van) de administratieve organisatie;
- Stressbestendig, ordelijk en nauwkeurig;
- Analytisch vermogen, proactieve werkhouding, flexibel en klantgericht;
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- Ervaring met het inrichten en implementeren van een nieuw financieel systeem.
Wat bieden wij?
We bieden een uitdagende functie in een plezierige werkomgeving met goede regelingen om je werk- en privésituatie te combineren. Afhankelijk van je opleiding en ervaring ontvang je een salaris van maximaal € 5.040,- bij een 36-urige werkweek.
Daarnaast ben je verzekerd van goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze budget (inclusief eindejaarsuitkering), loopbaanbudget, goede pensioenregeling, flexibele werktijden, thuiswerken is mogelijk en een reiskostenregeling.
Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. En je krijgt de beschikking over een smartphone en laptop, welke ook privé gebruikt mogen worden.
Ben jij de collega die we zoeken?
Voldoe je aan ons profiel en spreekt de functie je aan? Dan maken we graag kennis met je! Solliciteer vóór 2 juni aanstaande met CV én motivatiebrief en mail deze naar hr@stzo.nl
Heb je nog vragen over de functie? Neem dan contact op met Annemieke la Grand, manager back office/controller op nummer 06-82097198. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met het HR-team, Nicole Poels, bereikbaar op 06-12323485 of Monique Nieuwenhuizen, bereikbaar op 06-82064226.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Persoonlijke gegevens worden met zorg behandeld en worden door stichting ZO! gedurende een jaar in portefeuille gehouden.